Bemutatkozás

Programunk gyermekközpontú, komplex személyiségfejlesztésre törekvő, a hátrányok kompenzálására törekszik, melyet heterogén óvodai csoportokban kívánunk megvalósítani, de homogén csoportokban is alkalmazható. Intézményünk integráltan ellátja a szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye alapján SNI gyermekek nevelését, oktatását.

A játékok, a mesék, versek világát a legfontosabb eszköznek tekintjük, a ránk bízott gyermekek személyiségének és nyelvi kommunikációs képességüknek fejlesztéséhez. A nevelés folyamatát az elemek ritmikus változása adja meg, melyet a népszokások tesznek színesebbé. Az életmód szervezésben a környezet szerepe meghatározott.

Óvodánk udvara, környeztünk, lehetőséget biztosít a sokoldalú megfigyelésre, melyre felépíthetjük az óvodai nevelést. A nevelési területek egymásra épülésével és egymásra hatásával fejlesztjük a gyermekek személyiségét, tevékenységek közben. A program megvalósításának alapfeltétele az érzelmi biztonságra épülő derűs, szeretetteljes légkör, amelyben természetesé válik a gyermekek számára a különbözőség. Az óvodánkban járó gyerekek szociokulturális háttere változó képet mutat.

A családok anyagi lehetőségeiben, kulturáltságában, nevelési elképzeléseikben és ennek megvalósításában különbözőek. A családok többsége nehéz anyagi körülmények között él, a fő jövedelemforrást a különböző címen igénybe vehető segélyek jelentik. A szülök figyelemmel, érdeklődéssel kísérik gyermekük óvodai életét, viszont nehezen vállalnak abban aktív szerepet.

Az óvoda nyitott a szülők felé, együttműködésünk jó. Óvodánk nevelőmunkájával a szülők elégedettek.

„Gyermekekkel foglalkozni, az minden bizonnyal a leghálásabb munka, ami a földön osztályrészünkül jutott, de saját tökéletesítésünket is ez mozdítja előre.”
/Brunszvik Teréz emlékirata/​​​​​​​
 
Kovácsné Kiss Tímea
Óvodavezető